Matbestilling under pandemien?
Online takeaway - den store redningen
Online takeaway ble redningen for veldig mange serveringssteder rundt om i Norge etter endringene som fulgte korona-situasjonen. Det bidro til at bedriftene kunne opprettholde drift og salg, uten at det gikk på bekostning av smittevern eller retningslinjer. Vi så fort at etterspørselen for bestilling av mat og drikkevarer online vokste i stor grad etter at samfunnet stengte ned. Mange restauranter satset derfor på å utvide takeaway-tilbudet deres, i håp om å kunne holde virksomheten gående under pandemien.
Konseptet er slettes ikke ukjent for den norske befolkning. Takket våre tjenester som Foodora og Just-Eat har vi lenge kunnet bestille mat og drikkevarer over internett her til lands. Enten det er behov for en koselig helgemiddag for to, eller et travelt måltid på en tirsdags ettermiddag, så er mulighetene endeløse på nett.
Visste du at? Det aller første måltidet som ble bestilt over internett var en pizza fra Pizza Hut, i 1994!
Enklere enn noen gang
Samtidig som bestilling av mat og drikkevarer online har vært på markedet en god stund, har det blitt merkbart mye enklere over tid. Ikke bare kan man bestille via en vanlig nettside, men også via apper og sosiale medier. Det gjør at restaurantene, både små og store, kan nå ut til veldig mange flere kunder gjennom plattformer som Facebook og Instragram. Det har gjort at synlighet og tilgjengelighet på sosiale medier har blitt et viktig redskap for mange restauranter og kafèer.
Under korona-situasjonen har takeaway vært en helt uvurderlig kilde til god omsetning, og om det er gjort riktig, kan det være nettopp det som holder serveringsbransjen på beina gjennom den vanskelig perioden.
Bambora + Yoordi
Hartek samarbeider med Yoordi og Bambora, sammen spesialiserer de seg innen elektroniske betalingsløsninger for serveringsbransjen. Med deres takeaway-løsning kan kunden bestille mat og drikke direkte fra sosiale medier eller fra nettbutikken, og enkelt betale via kort eller vipps. Bestillingen blir automatisk registrert i restaurantens kassasystem, og Yoordi kan sømløst integreres direkte inn i bedriftens nettside.
Om du som restauranteier er interessert i å dra full nytte av det online takeaway har å tilby, er vi i Hartek klare til å hjelpe deg! Vi setter opp nettbutikk og takeaway-løsning raskt, og veileder deg veien videre.