Fortsatt QR-koder?
Bruken av QR-kode i 2022 er fortsatt relevant og vil fortsette å være det i fremtiden. Dette smarte teknologiske verktøyet har åpnet muligheter for bedriftseiere til å iverksette QR-koder som et forebyggende verktøy under og til og med etter COVID-19-pandemien. QR-koder blir distribuert i ulike tjenester både i offentlig og privat industri, spesielt i næringslivet. Den har blitt brukt til alt fra kontaktløs betaling, menyer uten berøring, innsamling av veldedige midler gjennom digitale donasjoner, og til kontaktsporing, kontaktløse registreringer og mer.
QR-kode er en forkortelse for "Quick-Response"-kode, og lar forbrukere få tilgang til digital informasjon ved å skanne koden gjennom smarttelefonkameraet. I utelivsbransjen har QR-koder spesielt vist seg verdifulle og uerstattelige for hygienebevisste forbrukere, og også basert på mangel av personale. QR-koder for restauranter er ikke helt nye, men i dag lærer bedrifter mer enn noen gang hvordan de kan legge til rette for salg, bygge merkelojalitet og gjøre livet til kundene enklere. Hvis du er i restaurantbransjen, møter du noen unike utfordringer, spesielt nå.
Å utforske digitale menyer er ofte en mer behagelig opplevelse for kundene også. De kan bruke mer tid på å bla gjennom menyer uten tidspress fra travle ansatte. Som et resultat velger de oftere de eksakte rettene eller artiklene de vil ha og er mer fornøyd med opplevelsen. Dette har en kraftig fordel for bedrifter, og gir dem muligheten til å få en dypere forståelse av hva kundene ser etter – som er verdifull kundedata de kan bruke til å avgrense tilbudet sitt.
I tillegg kan digitale menyer eliminere forvirring for kundene. Bedrifter kan legge til bilder i digitale menyer, slik at kundene kan se hva de bestiller. De kan også oppdatere menyer i sanntid for å vise tilgjengeligheten av retter, og redusere kundenes skuffelse der de ikke kan få det de allerede har bestilt. QR-koder lar også kundene betale for bestillingene sine. Etter å ha skannet en kode skrevet ut ved bordet, på kvitteringen eller via et selvbetjent nettbrett, kan kundene stå opp og gå uten å spørre om regningen.
For enhver forbrukerettet virksomhet vil QR-koder derfor fortsette å tilføre verdi til bestillings- og betalingsprosessen, samt hele kundeopplevelsen på den ene siden og på den andre siden være til stor hjelp og støtte for ute- og serveringsstedene!
Kontakt oss gjerne for å lære mer om bruken av QR-koder, og hva løsningen kan gjøre for deg:
Nå oss på telefon +47 21 39 01 02 eller send oss en mail på kundeservice@hartek.no